Måndag

Skulle vara fint att vara i Spanien nu.

Fredag

Jag har hunnit vara hemma i skåne en vecka. Passade hästar, hundar och mammas fosterbarn.
Va väldigt rädd, för de sistnämda då jag inte kan så mycket om barn. Men det gick bra.
Det visade sig att det var det förstnämnda som jag skulle rädas.
Började storstilat med att andra dagen bli nersprungen av en häst. Slog i bakhuvudet och fick en järngrind över mig. Och stukade foten så illa att jag knappt kunde gå.
Tillbringade resten av veckan haltandes, med en sjukt svullen och lila fot. FIck äta massa äckliga mediciner också. Värst va Arnika!  Men jag klarade det.

Nu har jag jobbat en vecka, en riktigt jäkla bra vecka med roliga kunder som vågar göra förändringar!

Ikväll ska jag spela Age of Empires 2, i väntan på Viktor ska komma hem. :)

Dagens modigaste kund!

Onsdag

Jag har bokat årets 5e utlandsresa! (minus Danmark/Tyskland-resan som jag inte räknar)
I Oktober bär det av till England en sväng. Kommer bli härligt! :)

Måndag

Nu är vecka 35 slut. Det betyder att vecka 2 i Spanien är slut.
Vaknade i måndags med världens halsont, och fick dras med en förkylning de första dagarna.
När vi kom fram blev vi upphämtade på flygplatsen av Kungen som var med och semestrade med oss. Jag såg flamingos när vi körde förbi de rosa saltsjöarna. Fint.

Vi solade, badade och drack cider/öl. Jag var med och valde ut en ny cykel, och vi gick ner till närmsta stranden. En bit därifrån hittade vi bästa strandbaren. 1 öl = 1€. Solen sken och vi var lyckliga.
En dag körde vi på utflykt. Vi såg massor med citronodlingar, men inga citroner var mogna. Vi såg även rondellhoror. (det är helt sant). På kvällen cyklade vi till köpcentrumet och shoppade. När vi cyklade hem åskade det massor, fast vi slapp regnet. Så när vi kom hem satt vi på trappan, drack och kollade på blixtarna.

Vi åkte till en stor större strand längre bort för att sola och bada. Där var det röd flagg och vågorna enorma. Men vi plaskade lite i kanten ändå. På kvällen åkte vi in till Torrevieja, åt mat och vandrade runt.

I trädgården fanns det en Cypress som mamma inte gillade, så vi ägnade fredagen till att ta bort den. Den var i själva verket 7st träd. Jag gick lös med en stor sekatör, medan Viktor och Kungen fick slänga allt i säckar och kasta. Det tog 2,5 timme. Sen var jag slut och sekatören helt slö. Sen blev det välförtjänt vila vid poolen.

Sista dagen var det absolut bäst väder. Då cyklade vi massor, till olika stränder där vi stannade för att bada och dricka innan vi cyklade vidare till nästa. På kvällen gick vi ut och åt för att fira min och Viktors 5årsdag.
Himla gott, och vi firade lite extra med jättegod efterrätt. Sen gick vi hem och packade för att mitt i natten lämna vårt Spanien för den gången.