Fredag.

Igår efter jobbet var jag trött, jättetrött!
Så jag ska ärligt erkänna att jag inte jublade jättehögt när grannen över drog igång med fest.
Just då, satt jag på en stol i köket framför min symaskin, och sydde morgondagens festoutfit (om det nu blir nån utgång). Lugnt och sansat, lyssnande på låg musik från min tab.
 
Jag jublade inte heller flera timmar senare, när musiken dunkade vidare och jag klippte Evelynes klor, och inte heller efter det när jag satt i soffan och kollade på tv.

Så jag gjorde slag i saken, och gjorde vad varje bitter tant skulle ha gjort för länge sen.
Jag gick upp och slog näven i bordet!
Fast nä, det gjorde jag ju inte även om jag med facit i hand skulle ha gjort det. Utan jag bad dem snällt att sänka musiken, och  hon bad om ursäkt. TADA! musiken sänktes.

I ungefär 5 min. Sen var ljudnivån hög igen, och det skreks och klampades runt som det bodde en flock fjortiselefanter i lägenheten.
 
Jag pluggade in öronpropparna och försökte ignorera. Men det blev för svårt då hela min säng skakade av basen. Så jag fick ligga och sura i ytterligare 1,5h innan de gav upp.
 
Herregud, tur att jag flyttar snart, jag är för gammal för sånt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0