2013

Blev nog bästa nyårsafton man kunde tänka sig.
Kom hem till Vikki vid midnatt i söndags, han kom hem från jobbet och vi var vakna lite för länge.
Tvingade upp honom vid 11 för att rättvända dygnet. Vi gjorde oss i ordning och gick till Coop för att handla till nyårsmiddagen. Vikki spela lite fifa, jag spela på ipaden. Sen lagades det mat. Fläskfile i sås med klyftpotatis, sallad och lökringar. Det var så himla gott så det fanns inte! Jag var dödligt stolt över att ha lyckats göra sådär god sås som bara mamma och mormor kan göra!
Sen spelade vi Bingolotto, och vann inget fastän vi hade dubbellott och hoppades på att bli rika.
Kollade på Grabben i graven bredvid, och hade det mysigt. Vid kl 00 gick vi ut, nyårspussades och blev sura när vi såg en såndär kinesisk lykta i luften, då vi försökt tidigare men inte fått fyr på den. (det blåste och regnade då). Men vi gjorde ett nytt försök och lyckades. Väldigt stolta över oss själva. Så vi bidrog till nyårsfirandet med 3 lyktor, utan att elda upp nåt!

Nyårsdagen skulle Vikki jobba tidigt, jag vakna knappt av alarmet, har ett svagt minne av att tv:n va på. Sen sov jag stenhårt till kl 14. Gick upp, städade lite, diskade, spelade spel på ipaden och duschade. Sen bäddade jag ner mig i sängen igen, och där låg jag när han kom hem. Vi hjälptes åt att städa hallen, åt mat och tillslut tog jag tåget hem.

Nu är det nytt år, 2013. Ska bli mycket bättre än 2012 efter vad jag har hört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0