Lina-En Kavaj föds..

Få en idé! (detta kan jag tyvärr inte hjälpa dig med....)

Ta fram, papper, penna, pennvässare och suddigum. har du ett ljusbord är det kanon, råkar du inte ha det funkar fönstret lika bra! När det är ljust ute ofc...



Skissa,skissa, skissa! Bättra på, måla av, sudda fyll i! Måla först en kropp som du sedan klär på med kläder. Bestäm en ställning eler hållning modellen ska ha. Jag har förmålade "mallar" jag knåpat ihop med olika ställningar, sittande, ståendes och liggande. Framifrån och bakifrån. Tillslut och med ljusbordet/föstrets hjälp har du fått ihop en modell!



Gör en arbetsskiss, tog dessvärre inget kort på den men det är mer som en teckning som visar hur sömmar och insnitt ska gå. Kan ta foto och lägga upp  såsmåmingom..



Välj ett mönster, ursäktar den dåliga bilden... Mitt kavajmönster är hämtat ur en burdatidning.. visst, jag borde göra ett från scratch, men vet ni hur mycket jobb det är eller!!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0