Lina-Confuzzled

Igår såg jag världens finaste film, jag tror jag är lite kär!













Mary är 8 år gammal, hennes enda vän är hennes tupp ethel. Det hon önskar sig mest i världen är en vän. Hon funderar mycket på det där med kärlek, och "do sexing". Hon väljer slumpvis ett namn i en telefonkatalog över new york och skriver ett brev där hon frågar hur bebisar kommer till, om dom kommer i ölglasen, som dom gör där i australien eller om dom kommer på nåt annat sätt. Brevet hamnar hos 44 åriga Max, som har aspergers och inte heller några vänner. han förklarar för henne att om man är jude, kommer bebisar ur rumpan på rabbin, om man är kristen kommer dom ur rumpan på en nunna och om man är ateist så kommer dom ur rumpan på en crackberoende prostituerad.
Max skriver ofta till företaget som gör ordböcker och försöker få in sina egna ord. här kommer en liten lista på några av dom:
*Snirt är en blandning av snow och dirt.
*Smashtables är de mosade grönsakerna som ligger i botten av matkassen.
*confuzzled är när man är både förvirrad och rådlös på samma gång.

Jag blev helt varm av filmen och känner att jag lätt skulle kunna se den 100 ggr om dagen! Massa knäppa tankar som är lika sjuka som dom är söta.. En fin historia om en annorlunda vänskap..

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=GkUI3SZyKCs

Kommentarer
Postat av: josse

åh åh!älska den filmen och knäppa tankar om vampyrer och ägg. äggen fick jag ifrån ett konstigt program igår på teven, men de va grymma. tänk att vara att ägg. nej. men länge leve afrika!



btw HEJ frida :D

2010-03-08 @ 14:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0