Frida - Is there a ghost (?!?)

Igår tog jag 11 tåget till mjölby. plaskade genom vattenpölar. iskall, med musiken på max.
Kom fram till vikkis hus, han jobbade till 02.30. Men hans pappa var vaken, så jag satt och snacka skit med honom. vi kollade på Ztv. kelade med buster, beyla och kitty.

Kl 2 lägger jag mig i vikkis säng och läser. kl 3 kommer han hem.
Vi kollar på tv en stund och typ vid 4 ska han duscha, det börjar bli ljust ute, så jag bestämmer mig för att gå ut en stund så länge.

DET ÄR NU DET HÄndeR
:
(och jag skojar inte)

Jag tänkte sätta mig i solstolen på altanen, då ser jag en ljus skugga reflekteras i fönstret, tänker: Var den där verkligen min?
Går tillbaka, och testar gå samma väg, ser min skugga reflekteras som en spegelbild i högra kanten av fönstret.
Skuggan jag såg tidigare var bara ljus och i mitten.
Blir lite rädd och och går och klappar hästarna istället. Bestämmer mig för att gå in igen.
Stannar till (på behörigt avstånd från fönstret) och kollar mot det. Ser mitt huvud reflekteras i högra nedersta hörnet.
OCH en vitgrå diffus skugga mitt i fönstret, som ser ut som den rör sig emot mig.
får pani-ih-ih-ih-ik, och springer bort mot dörren, vågar inte gå in. mina ben skaka, pulsen var otroligt hög. Kissade nästan ner mig. Försöker övertala mig att det bara var ett träd som reflekterades. (det var det inte, men man kan väl ljuga för sig själv?)
Tillslut samlar jag mod och går in, rusar upp för trappan och gömmer mig i vikkis säng.
Hans enda kommentar var: jag sa ju att det spökar här.
Vi somnade vid 6 och sov till 15.20, då hade hans pappa lagat mat åt oss. vi åt, sen åkte jag hem.

Men nu är fan hela min världsbild rubbad, jag som trodde att det bara spökade mellan 00.00-01.00.

FAN

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja! Jag säger ju det, tror du mig nu på att det spökar i vårat hus? Mer i förra lägenheten än i denna men ändå.

Vi lever vidare när vi dör, that´s it!



Love you

puss

2010-07-26 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0