Lina-.:Skyll dig själv om du är gift med ett dampbarn:.

Vi har under ett tag nu hållt på screentryck i skolan. Vi har arbetat utifrån ett önskat motiv (som ska bli en rapport på tyget, alltså en upprepning) gjort om det i photoshop och sen fört över det på ramarna genom att tvätta metallramarna med kemikalier och sedan belysa dom med våran bild som är utskriven på något genomskinligt papper..
Jag valde stenar och tyget jag valt att trycka på är en bomullsorganza som är lite transparant. Här har jag klistrat upp tygprovet i min portfoliebok men har även tagit med originalet på foto (som alla e helkassa, jag vet...)











Jag har även fått börja sy igen! Jag gjorde en kjol i vitt brudtyll med sidenunderkjol och satinkanter.. blev jättenöjd med allt utom linningen för den blev helt fucked up när jag fick dit knapphålet. Så den har jag sprättat bort och ska göra om! men här är en bild iallafall eftersom jag är så dålig på att ta kort på vad jag gör om dagarna:P






Det var väl allt för mig just nu!
Bonne nuit!



(Såhär bra är jag btw på att ta kort på mina nya fejkglasögon..)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0