Frida - Rain on her parade.

Igår åkte jag till mjölby, vi spelade wii, jag klippte vikki som vart jättefin, käkade på BK och spelade lite till wii.
Imorse vaknade jag, hörde regnet piska mot rutan och åskan mullra.
Somnade nöjt om efter en stund.

Kl 12.30 ligger jag fortfarande i sängen, kelar med buster och beyla. Mobilen ringer.
Det var från jobbet, de undrade om jag kunde jobba, jag förklarade att jag befann mig i mjölby.
Det sas att om jag kunde komma in skulle jag få ledigt imorgon, det vore jätte snällt och om jag kunde vara där till kl15 så vore det guld.

så jag gick upp, åt en macka och drack en kopp kaffe innan jag börja gå mot tåget.
när jag gått 5 min öppnar sig himlen och det börjar spöregna. vikki vänder, smart gjort.
Men jag går vidare med kläder som helt plötsligt väger 20kg mer. blöt in på trosorna.
kommer till jobbet 14.45 och jobbar.

Sen nu när jag ska gå hem säger jag: men då kommer inte jag imorgon då.
och får svaret: du kan jobba halvdag.

SAY WHAT?! tror de att jag lägger 2h på att ta mig till jobbet för att vara snäll och ställa upp och sen inte få ett skit för det.

Glöm det, jag ska vara ledig imorgon. beger mig nog till mjölby igen, och denna gång stänger jag nog fan av mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0