Lina-Hur lyckliga kan vi bli?

Jag skulle nog säga att just nu, är jag lyckligare än vad jag varit på två år! Om man räknar bort festivalerna då, för det var två veckor av absolut kärlek och lycka.. Det känns bra, ett lugn i kroppen som lixom sitter där..

Tänkte man kunde jämföra den känslan med en känsla som finns väldigt bra nedskriven i boken "Vingklippt ängel" av Berny Pålsson:

"Ångest romantiseras alltför ofta. Vansinnet förskönas. En vacker ung kvinna som är galen fascinerar. Man får en bild av vackra Beatrice Dalle som spelar psykfall i Betty Blue. Hon får behålla sin skönhet genom hela filmen, trots sitt totala sammanbrott. Men verkligheten är annorlunda. Det finns inget vackert i dessa otagliga situationer då jag genomborras av min ångest, då jag ligger och skakar i mina egna spyor. Det finns ingenting vackert i hysteriska gråtattacker, kvävningskänslor, panik som stirrar fram ur ögonen och vare sig det är en vacker kvinna eller ej så finns det inget vackert över hennes ångestskrik, hennes rakbladsvassa tjut som kommer från en svart avgrund.


Abstinens eller inåtvändhet är inte vackert. Medicinernas biverkningar är allt annat än vackra; Diarré, muntorrhet, kraftlöshet, yrsel, illamående, sömnsvårigheter, hudutslag, sexuella störningar, urineringsbesvär, huvudvärk, astma, svimningskänslor, koncentrationssvårigheter, muskelstelhet, rörelserubbningar, förstoppning, matsmältningsrubbningar, magsmärtor, nästäppa, dimsyn, ofrivilliga rörelser, förvirring, minnesrubbningar, mardrömmar, dubbelseende.. Behöver jag rabbla upp mer?

Man känner sig absolut inte vacker när man kämpar. Man känner sig bara totalt tömd på energi. Eller fylld av en kokande kraft som slår ut precis allt annat"


Och så vill jag slutligen kalla mig precis vad fina Berny kallar sig i slutet av detta stycke: "Jag är en mental naturkatastrof"


Fast ljuset och värmen börjar komma nu..

Fler bilder från mitt arbete!!!



Nu ser ni också hur stökigt jag har det:P (Ok jag är inte ensam om att ha stökigt, mittemot mig sitter Jenny och hon är rätt stökig också!) Detta är bilder från innan den riktiga kjolen kom på, alltså bara ett tunt lager av fodertyg. Utöver det är det två lager tjockt ylletyg som är rynkat på med. Den kommer bli min bästa vän i vinter!<3 (och ja,den är utochin..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0