Lina-Gahd...

Inatt har ja inte sovit mycket alls! Sofia och dom från skolan hade hejdåfest för victor som åker till stockholm och jobbar. jag skulle vara i vetlanda hela kvällen så jag hade ju inget emot att dom hade fest hemma.. trodde ja... vid halv ett när ja kom hem var det fujllt ös medvetslös här. men ganska lugn ändå, ja brukar sova med ljud. Men jag vaknade vid tre igen och det var fortfarande massa fest. jag blev smått irriterad men gjorde inget, vaknade vid halv fem igen o d va fortfarande värsta draget på musiken. då gick ja ut för att be dom sänka, bara för att se att det bara var två kvar, och dom sov i soffan!gaaaahd!


Läste linnéas blogg och hittade en grej om att vi hade skrivit ett manus en gång i tiden.. om allt vi pratat om och sånt typ och skulle göra en film om:P haha! det här är kanske mer än sex år sedan.. men fortfarande en bra tanke:
Exempel:

"Haha Lina å jag skulle göra en film om oss.

Den verkade va väldigt bra..orkar inte skriva allt här nu sen är det ju väldigt gammalt som vi diskuterar och som vi va me om..

Till exempel


Lina: Varför blir vi solbrända av solen?

Linnéa: För at det kommer UV-strålningar därifrån.

Lina: Men alltså, det är ju bara ett brinnande klot! Om vi tände eld på Mars, skulle det vara samma sak?

Linnéa: Nej! För det finns ju lixom ett ämde i solen som gör att det blir UV-strålning!

Lina: Hur är det med solarier då?

Linnéa: Jamen, det ämnet finns ju där med!

Lina: Som brinner?

Linnéa: NEJ! För det är ett ämnde som gör oss solbrända i rören!

Lina: Vad är det för ämne som gör UV-strålning?

Linnéa: JAG VET INTE!

Lina: Nehe..

 

Så här kunde det låta när Lina va i farten å funderade på grejer hehe :p"


 


 


 

Så vad är egentligen UVstrålnig? fast min bästa fråga var nog i femte klass när jag hade läst Sophies värld och ställde frågan: vad är tid?


 

Någon som har svar? välkomna att svara!

Nu måste jag göra mig iordning och bege mig till skolan, jag ska va chaufför för vi ska ut till broddebo idag och se på linförberedning, visst låter det väl för kul?


 

Sen ska jag hem, duscha, fixa naglarna och bege mig upp till frida:D:D:D<3<3<3<3<3

Måste packa också men har ingen aning om vad jag vill ha med mig!!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Lina du har alltid haft en massa lustiga frågor :p haha

2009-09-18 @ 15:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0