Frida - Jag är aldrig ensam.

Nej, för vart jag än går så är de där. det går inte att gömma sig.
Och de skiter i om jag vill vara ensam.
Problemen lämnar mig aldrig.

Nu när jag nästan löst det som gjorde mig arg. (löst och löst. det har bättrat sig. men jag vet inte om jag är klar med det)
DÅ dyker det upp ett nytt problem. och jag som har sån kort stubin... ja, herre gud.
Ibland blir jag arg så att jag vill slåss. men oftast blir jag arg så att jag blir ledsen. så är det nu.
Men det är inte sånt man vill visa utåt. inte visa sig svag. För gör man det, blir man utnyttjad. Folk trampar på en. Jag har fått nog av det nu. Jag har blivit trampad på i 1,5 år. Och nu säger jag ifrån.

tur att jag har nån som är insatt som kan hjälpa mig och backa up mig.

Varför längtade man efter att bli vuxen?
Jag är fortfarande bara en liten flicka fast i min ålder. och den tillåter mig inte att springa till mamma när det blir jobbigt. Nej, för jag är vuxen nu och jag ska vara stark. inte misslyckas.

jag har väl klarat det bra för det mesta. men nu är jag så himla trött på att inget någonsin vill lösa sig smidigt. Allt ska jävlas med mig. det är som ett test... Kolla hur frida pallar trycket.

Men jag ska klara det denna gången också. Även om det vore lättare att bara fly. skita i det.

Om nu nån orkade läsa allt, grattis. jag har slösat några minuter av ditt liv. förlåt. !

Kommentarer
Postat av: sofia

du är stark, du klarar det. <3

2009-09-29 @ 22:47:33
URL: http://sufaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0