Frida - Frisörhitler.

Ja, eftersom att jag är frisör så kanske jag ska skriva nåt om det.

Saker jag stör mig på känns då passande.
haha.

för det första:
VARJE DAG kommer det in folk med otvättade hår. javisst att vissa kommer in som drop in, och inte har planerat det hela.. men då får man betala lite extra för en tvätt.
Det är så jäkla äckligt att röra i flottigt hår.
Det värsta är när det kommer in gamla gubbar. de verkar aldrig tvätta håret.
Det är fler än en gång som jag klipper i torrt hår bara för att jag vet att jag kommer att känna för att spy när jag känner doften som stiger från deras äckel hår när det blöts.
Att i varje kamtag få kammen full av skorv är inte heller så mysigt.

för det andra:
Tänk lite innan du säger hur du vill bli klippt.
Frisörer är inte trollkarlar. Alla hår passar inte till alla frisyrer.
Har du svinlockigt hår, så funkar det inte med en frisyr som ska kräver ett platt hår.
Det är bara frustrerande att folk inte får in det i sin skalle.
JAG KAN INTE TROLLA. tyvärr.

För det tredje:
VARFÖR ska alla brudar ha långt hår när typ 85% av alla passa bättre i kort?
Nej, det spelar ingen roll hur slitet och fult håret är, de vill ändå bara klippa 2cm.
och det gör ingen nytta. så är det.

För det fjärde:
Hur svårt är det att klippa sig var 6e -8e vecka?
ÄVEN om du har långt hår så BEHÖVER det klippas.
och har du hört talas om inpackning?
Vad är grejen med att inte använda balsam som vissa gör?
Schampo öppnar upp hårstrået, balsam sluter igen det. Och det behövs för att håret inte ska bli slitet.

För det femte:
Hur svårt är det att borsta ut håret innan du ska klippas?
Jag har varken tid eller lust att stå och reda ut ett tovigt hår.
det är du själv som får lida för det eftersom att man oftast har en begränsad tid på sig att klippa.
Och är du dessutom håröm.. ja, du förstår.
jag innehåller inte medlidande. jag kammar som jag vill. skyll dig själv.


Ibland kallas jag frisörhitler, ibland kallas jag "den elaka frisören"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0