Lina-Eller jag vet inte.......

Jag är i full gång med packningen och har både glada och tråkiga nyheter... De glada är att jag fått besked om att hårfärgen är skickad och på väg till mig! De tråkiga är att jag fått inkassokrav från en räkning jag redan betalat. Men det löste sig och jag behövde bara betala de 160 kronorna i inkassoavgiften..

Eftersom jag nu håller på att packa ner mina filmer tänkte jag passa på att göra en top fem över mina favoritfilmer..

Men jag orkar inte göra recension om alla nu så jag tar dom en åt gången.
Vi börjar med nummer Ett!

Nightmare Before christmas
I Halloweenstaden är det samma sak år efter år och pumpakungen Jack Skellington är uttråkad. Han vill uppleva något annat, något nytt! Och när han av en slump hamnar i Julstaden, hittar han vad han söker. Den vänliga och positiva julen är verkligen perfekt. Jack tar snabbt kontroll över julen och utser sig själv till ny jultomte. Men sedan går saker och ting snett för Jack, och tillsammans med trasdockan Sally får han fullt upp I det som visar sig bli en riktig Nightmare Before Christmas.


Denna filmen fångade mig redan när jag var liten och den gick dagen innan julafton. Nu har dom av någon andledning slutat sända den:-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0