Frida - Aj aj aj!

Igår kom vikki hem till mig, vi tog det lugnt, kollade tv och jag fick massage. somnade tidigt då alarmet idag ringde 06.30. Då var det dax att gå upp och kleta på emblasalva på armen, jepp, p-staven skulle ut.
somna om och gå upp 07.30. iväg till ungdomsmottagningen.
Visst, jag trodde att det skulle göra jävligt ont.. men efter att hon skurit upp ett snitt i min arm utan att jag kände det, så trodde jag att det värsta var över. så fel jag hade.

Hon höll nog på att gräva i min arm i typ 40min innan hon kom fram till att hon inte kunde få ut den, lungt tyckte jag. den kunde få sitta kvar. då hade det bara gjort lite ont och känts mkt obehagligt. men jag överlevde.
Nej sa hon, den skulle ut. och så hämtade hon en läkare.
Denne var inte lika mjuk i rörelserna utan köttar ner tången i armen (misstänker jag) Det kändes som att nån hällde syra i armen. sjukt jävla ont. barnmorskan klappar mig lite på benet medan jag hyperventilerar och tårarna rinner.
efter att det gjort jävligt ont en stund är den ute, läkaren visar den för mig, jag ville svimma.

Sen säger hon: "titta va djupt den satt, man ser muskeln."
det var inte till mig, men jag sa: JAG VILL INTE SEEEE!

nåja, jag överlevde iaf typ. fast det var det värsta jag varit med om. Vikki tyckte synd om mig.
Nu har jag ett bandage som ska sitta till imorgon kväll, sen ska jag vara tejpad en vecka. NICE, not.

barnmorskan: Jag har hållt lite koll på färgen i ditt ansikte, så att du inte blir blek och håller på att svimma.. men du har jättefint rosiga kinder!
Jag: ja, jag har ju rouge på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0